Luzino, dn. 2023-03-17
Informacja o naborze nr 21/2023
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Kaszubska Droga” ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
- termin składania wniosków o udzielenie wsparcia
31 marca 2023 r. – 14 kwietnia 2023 r.
- miejsce składania wniosków o udzielenie wsparcia
- Lokalna Grupa Działania „Kaszubska Droga”, ul. Bankowa 2, 84-242 Luzino (II piętro), od poniedziałku do piątku w godz. 8:30 – 16:00
- forma złożenia wniosku
- Wniosek należy złożyć na obowiązującym dla danego naboru formularzu. Wnioski składa się w Biurze LGD, w 2 egzemplarzach wersji papierowej wraz z kompletem załączników (biznesplan, jeśli dotyczy, można załączyć na elektronicznym nośniku danych) oraz 1 wniosek wraz z biznesplanem (jeśli dotyczy) w wersji elektronicznej.
- forma wsparcia:
- Refundacja
- zakres tematyczny,
- Budowa, modernizacja i wyposażenie obiektów rekreacyjno-sportowych, integracji społecznej i/lub kulturalnych oraz wyposażanie lub doposażenie podmiotów działających w sferze kultury (w ramach zakresu § 2 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020).
- warunki udzielenia wsparcia
- złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu,
- zgodność z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze,
- spełnienie warunków udzielenia wsparcia obowiązujących w ramach naboru:
- podmiot ubiegający się o wsparcie jest uprawnioną jednostką samorządu terytorialnego
- zgodność operacji z LSR w tym zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy w PROW na lata 2014-2020 oraz wpisywanie się we wskaźniki wskazane w załączniku nr 3 do ogłoszenia,
- uzyskanie wymaganego minimum punktowego określonego w kryteriach wyboru operacji – 11 pkt.
- maksymalna kwota pomocy dla jednego wnioskodawcy:
- do wysokości limitu,
- wysokość pomocy:
- do 63,63% kosztów kwalifikowalnych operacji.
- kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji stanowią Załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze wniosków.
- lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji, stanowi załączniki nr 1 i nr 2 do ogłoszenia
- limit dostępnych środków:
68 782,21 euro, co indykatywnie w przeliczeniu na złote po kursie 4,00 PLN/EUR wynosi 275 128,84 zł, w tym:
- 43 766,12 euro co indykatywnie w przeliczeniu na złote po kursie 4,00 PLN/EUR wynosi 175 064,48 zł, wkład EFRROW,
- 25 016,09 euro co indykatywnie w przeliczeniu na złote po kursie 4,00 PLN/EUR wynosi 100 064,36 zł, wkład własny będący wkładem krajowych środków publicznych
Szczegółowe informacje o zasadach przygotowania i składania wniosków oraz :
- wzór formularza wniosku o przyznanie pomocy,
- wzór formularza wniosku o płatność,
- wzór formularza umowy o przyznaniu pomocy,
- Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2014-2020 LGD „Kaszubska Droga”,
- kryteria dostępu oraz kryteria wyboru operacji przez LGD oraz zasady przyznawania punktów za spełnienie danego kryterium wraz z procedurą ustalania lub zmiany kryteriów,
- lista wymaganych dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru
znajdują się w biurze Lokalnej Grupy Działania „Kaszubska Droga” ul. Bankowa 2, 82-242 Luzino oraz na stronie www.kaszubskadroga.pl
W sprawach dotyczących konkursu informacji udzielają pracownicy biura LGD „Kaszubska Droga”
ul. Bankowa 2, 84-242 Luzino
tel. 668 521 941
tel. 668 522 476
Dokumenty do pobrania:
1. Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z). Wzór wniosku w wersji 5z obowiązuje dla naborów ogłoszonych po 27 lipca 2022 r.
Materiały
Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_I_5z
Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_I_5z.pdf 1.00MB
2) Biznesplan (wersja 5z)
................
3) Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
Materiały
Oświadczenie_o_wielkości_przedsiębiorstwa
Oświadczenie_o_wielkości_przedsiębiorstwa.xls 0.12MB
Oświadczenie o wielkości przedsiębiorstwa
Osw_MSP.pdf 0.62MB
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 9z)
Materiały
Umowa_19.2_inne_wł_9z
Umowa_192_inne_wł_wer_9z.pdf 0.57MB
Umowa_19.2_inne_wł_wer_9z
Umowa_192_inne_wł_wer_9z.docx 0.12MB
zał_nr_1_ZRF_19.2_inne_wł_umowa_9z
zał_nr_1_ZRF_192_inne_wł_umowa_9z.pdf 0.13MB
zał_nr_1_ZRF_19.2_inne_wł_umowa_9z
zał_nr_1_ZRF_192_inne_wł_umowa_9z.xlsx 0.02MB
zał_nr_2_wykaz działek_umowa_9z
zał_nr_2_wykdziałek_umowa_9z.pdf 0.08MB
zał_nr_2_wyk.działek_umowa_9z
zał_nr_2_wykdziałek_umowa_9z.xls 0.05MB
zał_nr_3_kary_umowa_9z
zał_nr_3_kary_umowa_9z.pdf 0.24MB
zał_nr_3_kary_umowa_9z
zał_nr_3_kary_umowa_9z.docx 0.04MB
zał_nr_3a_kary_umowa_9z
zał_nr_3a_kary_umowa_9z.pdf 0.31MB
zał_nr_3a_kary_umowa_9z
zał_nr_3a_kary_umowa_9z.docx 0.03MBzał_nr_5_IMRB_IPRO_192_I_W_9z
zał_nr_5_IMRB_IPRO_192_I_W_9z.pdf 0.19MB
zał_nr_8_Oświadczenie_współwł_umowa_9z
zał_nr_8_Oświadczenie_współwł_umowa_9z.pdf 0.21MB
zał_nr_10_RODO_umowa_9z
zał_nr_10_RODO_umowa_9z.pdf 0.17MB
zał_nr_10_RODO_umowa_9z
zał_nr_10_RODO_umowa_9z.docx 0.03MB
5) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy
Materiały
Zał_nr_2_Wykaz_działek
Zał_nr_2_Wykaz_działek.pdf 0.14MB
Załącznik_nr_4_Oświadczenie_małżonka
Załącznik_nr_4_Oświadczenie_małżonka.pdf 0.21MB
Zał_nr_7_Deklaracja_małżonka
Zał_nr_7_Deklaracja_małżonka.pdf 0.21MB
6) Formularz wniosku o płatność (wersja 5z i 4z)
Wersja 4z formularza wniosku o płatność - obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których odbyła się już ocena wcześniejszego etapu płatności lub trwa ocena wniosku o płatność a Beneficjent zobowiązany jest złożyć uzupełnienia w ramach tej oceny.
Wersja 5z formularza wniosku o płatność – obowiązuje w przypadku spraw, w ramach których planowane jest dopiero złożenie wniosku o płatność
Materiały
WoP_19_2_IW_5z
WoP_19_2_IW_5z.pdf 0.47MB
WoP_19.2_IW_5z_edytowalny
WoP_19_2_IW_5z.xlsx 0.16MB
Dodatkowy arkusz dla współwnioskujących_5z
WoP_19_2_IW_5z_ark_wspolwn_edytow.pdf 0.19MB
Instrukcja do wniosku o płatność_5z
1_IWoP_19_2_I_W_5z.pdf 0.96MB
Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z_real_BP_I_W_5z.pdf 0.15MB
Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z_real_BP_I_W_5z.xlsx 0.03MB
7) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
Materiały
8) Wskazówki dla użytkowników formularzy wniosków przygotowanych w formacie MS Excel
Materiały
Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX
Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX.odt 6.37MB