Luzino, dn. 2023-03-17
Informacja o naborze nr 22/2023
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Kaszubska Droga” ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
- termin składania wniosków o udzielenie wsparcia
31 marca 2023 r. – 14 kwietnia 2023 r.
- miejsce składania wniosków o udzielenie wsparcia
Lokalna Grupa Działania „Kaszubska Droga”, ul. Bankowa 2, 84-242 Luzino (II piętro), od poniedziałku do piątku w godz. 8:30 – 16:00
- forma złożenia wniosku
Wniosek należy złożyć na obowiązującym dla danego naboru formularzu. Wnioski składa się w Biurze LGD, w 2 egzemplarzach wersji papierowej wraz z kompletem załączników (biznesplan, jeśli dotyczy, można załączyć na elektronicznym nośniku danych) oraz 1 wniosek wraz z biznesplanem (jeśli dotyczy) w wersji elektronicznej
- forma wsparcia,
- ryczałt
- zakres tematyczny,
Tworzenie nowych przedsiębiorstw (w ramach zakresu § 2 ust. 1 pkt. 2 lit. a Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020).
- warunki udzielenia wsparcia
- złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu,
- zgodność z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze,
- zgodność operacji z LSR w tym zgodność operacji z warunkami przyznania pomocy w PROW na lata 2014-2020,
- uzyskanie wymaganego minimum punktowego określonego w kryteriach wyboru operacji – 9 pkt.
- wysokość pomocy:
12 500 euro co indykatywnie w przeliczeniu na złote po kursie 4,00 PLN/EUR wynosi 50 000,00 zł
- kryteria wyboru operacji wraz ze wskazaniem minimalnej liczby punktów, której uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji,
stanowią Załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze wniosków.
- Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji, stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia
- limit dostępnych środków,
77 789,90 euro co indykatywnie w przeliczeniu na złote po kursie 4,00 PLN/EUR wynosi 311 159,60 zł.
- Szczegółowe informacje o zasadach przygotowania i składania wniosków oraz :
● wzór formularza wniosku o przyznanie pomocy,
● wzór formularza biznesplanu,
● wzór formularza wniosku o płatność,
● wzór formularza umowy o przyznaniu pomocy,
● Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2014-2020 LGD „Kaszubska Droga”,
● kryteria dostępu oraz kryteria wyboru operacji przez LGD oraz zasady przyznawania punktów za spełnienie danego kryterium wraz z procedurą ustalania lub zmiany kryteriów,
● lista wymaganych dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru znajdują się w biurze Lokalnej Grupy Działania „Kaszubska Droga” ul. Bankowa 2, 84-242 Luzino oraz na stronie www.kaszubskadroga.pl
W sprawach dotyczących konkursu informacji udzielają pracownicy biura LGD „Kaszubska Droga”
ul. Bankowa 2
84-242 Luzino
tel. 668 521 941
tel. 668 522 476
Dokumenty do pobrania:
1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z). Wzór wniosku w wersji 5z obowiązuje dla naborów ogłoszonych po 27 lipca 2022 r.
Materiały
Wniosek_o_przyznanie_pomocy_19_2_P_5_z
WoPP_19_2_P_5z_Premia.xlsx 0.19MB
2) Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy (wersja 5z)
Materiały
3) Biznesplan (wersja 5z)
Materiały
Biznesplan_192_P_5_z
Biznesplan_192_P_5_z.pdf 0.47MB
Biznesplan_19_2_P_5_z
Biznesplan_19_2_P_5_z.docx 0.13MB
Tabele_finansowe_Biznesplan_19_2_P_5z
Tabele_finansowe_Biznesplan_19_2_P_5z.xlsx 0.03MB
4) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 6z)
Materiały
umowa o przyznanie pomocy_19.2_P_6z
umowa_192_P_6z.pdf 0.43MB
umowa o przyznanie pomocy_19.2_P_6z
umowa_192_P_6z.docx 0.11MB
zał_nr_1_Biznes Plan_P_umowa_6z
zał_nr_1_BP_P_umowa_6z.pdf 0.49MB
zał_nr_1_Biznes Plan_P_umowa_6z
zał_nr_1_BP_P_umowa_6z.docx 0.13MB
zał_nr_2_Wykaz Dzialek_19.2_P_umowa_6z
zał_nr_2_WykazDzialek_192_P_umowa_6z.pdf 0.11MB
zał_nr_2_Wykaz Dzialek_19.2_P_umowa_6z
zał_nr_2_WykazDzialek_192_P_umowa_6z.xls 0.03MB
zał_nr_3_IMRB_IPRO_19.2_P_umowa_6z
zał_nr_3_IMRB_IPRO_192_P_umowa_6z.pdf 0.19MB
zał_nr_6_RODO_umowa_6z
zał_nr_6_RODO_umowa_6z.pdf 0.17MB
zał_nr_6_RODO_umowa_6z
zał_nr_6_RODO_umowa_6z.docx 0.03MB
5) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu nabywcy Beneficjenta
Materiały
Załącznik_nr_4_Oświadczenie_małżonka
Załącznik_nr_4_Oświadczenie_małżonka.pdf 0.21MB
Załącznik_nr_5_Oświadczenie_Beneficjenta
Załącznik_nr_5_Oświadczenie_Beneficjenta.pdf 0.21MB
6) Formularz wniosku o płatność (wersja 5z i 4z)
Materiały
Wniosek o płatność _P_5z
WoP_19_2_P_5z.pdf 0.34MB
Wniosek o płatność _P_5z_edytowalny
WoP_19_2_P_5z.xlsx 0.12MB
Instrukcja do wniosku o płatność _P_5z
IWoP_19_2_P_5z.pdf 0.66MB
Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z__real_BP_5z.pdf 0.15MB
Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
Spr_z__real_BP_5z.xlsx 0.03MB
7) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)
Materiały
8. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis